Mladi Korejac, koji je imao nesreću roditi
se sjeverno od demarkacijske crte, svoje je svjedočanstvo izrekao na zatvorenoj
večeri za odabrane goste u jednom od europskih hotela gdje su dodijeljene
međunarodne nagrade za dostignuća u promoviranju slobode. Fotografiranje nije
bilo dopušteno, a korišteni su pseudonimi kako bi se zaštitili svi ljudi koje
je spomenuo u svojem obraćanju. Posebno se mislilo na one krijumčare, koji pomažu
izvlačenju ljudi, i obitelji koje su ostale iza onih koji uspiju pobjeći...
Svećenik ubija dječaka?
T.
je rođen u jednom selu u blizini Pyongyanga u Sjevernoj Koreji. Na početku svojega
obraćanja objasnio je u kratkim crtama povijesni prikaz nastanka Sjeverne
Koreje. Najprije je krenuo od dolaska kršćanskih misionara na korejski
poluotok, preko japanske okupacije i Drugoga svjetskog rata, do podjele Koreje
i današnje situacije u kojoj 25 milijuna na sjeveru živi u potpunoj izolaciji
misleći da se nalaze u najboljoj državi svijeta. Kao jednu ilustraciju bijednog
života naveo je primjer iz djetinjstva. Ispričao je kako je s drugima krišom
čitao biblijsku prispodobu o bogatašu i Lazaru i kako nitko nije znao što znači
riječ „bogataš“. Govorio je i što ljudi misle o svećenicima.
„Mi
u Sjevernoj Koreji nismo imali svećenika. Kad smo bili mali, pokazivali su nam
propagandu. Pustili su nam film u kojem je dječak šetao prirodom kraj mnoštva
stabala sa zrelim jabukama, ali unutar nečije ograde. Onda je zapuhao vjetar i
jedna jabuka pala preko ograde. Vidio se svećenik u crnom i s križem oko vrata
kako je prišao i optužio dječaka da je ukrao jabuku, a onda je dječaka svezao za
stablo i stavio mu jabuku na glavu pa ga upucao puškom“, objasnio je T. i
govorio o sjevernokorejskom školskom sustavu u kojemu je nazočnost smaknućima
obvezna za sve đake. U daljnjem tijeku svoje ispovijesti detaljno je opisao
način smaknuća i strijeljanja ljudi u školskim dvorištima.
Glad na ulici
Potom
je progovorio o logorima. Naglasio je kako čitave obitelji odlaze u gulage zbog
„grijeha“ samo jednog od braće ili sestara. Prema službenim podacima,
procjenjuje se da je oko 300 000 ljudi u logorima, a od toga 60 000 onih koji
su pokušali širiti vjeru.
Naglasivši
kako je kao dječak bio ateist kao i većina Sjeverokorejanaca, predočio je svoj
životni put otkako su mu roditelji prebjegli u Južnu Koreju obećavši poslati
pomoć, do konačnog bijega iz te totalitarne zemlje i obraćenja.
„Ostao
sam sâm na ulici. Bilo nas je puno dječaka bez igdje ikoga. Neki su umirali
tako na ulicama. Imao sam baku na selu i pokušao sam otići do nje. Vidite, vi
se ovdje možete slobodno kretati. Kupite kartu, sjednete u vlak i odete u drugo
mjesto. Mi smo se svaki put morali prijaviti kad smo htjeli otići u drugo
mjesto i reći zašto idemo tamo“, objasnio je T. i naglasio da je ono što svi
ljudi svijeta uzimaju zdravo za gotovo u Sjevernoj Koreji skoro pa nemoguće.
Kako policajci prepoznaju vjernike?
Nakon
završene škole nije mogao stupiti u vojsku jer mu je otac bio rodom iz Južne
Koreje. Budući je to značilo da će čitav život biti gladan, odlučio je pobjeći.
Njegov otac je preko veza platio nekom čovjeku da ga prebaci u Kinu, što je
bilo veoma rizično.
„Kada
sam prvi put došao u kineski grad, vidio sam puno ljudi. Vidio sam kako se
drukčije oblače. Prvi put u životu vidio sam kako cure nose kratke suknje.
Čovjek me doveo do jednog doma i rekao da ću tu biti dok ne vidimo što ćemo
dalje. Dom su držali misionari. Prepoznao sam ih po križu i odijelu. Mislio sam
da će mi se ruka zapaliti ako dotaknem križ“, rekao je T. i nastavio svoju
priču objašnjavajući da je zbog straha i propagande pobjegao iz misionarskog
doma i lutao Šangajem mjesec dana. Uvezao se s ostalim Korejancima želeći
pobjeći u Mongoliju, s obzirom da Kina ima obvezu sve odbjegle državljane Sjeverne
Koreje vratiti u njihovu matičnu zemlju.
Nakon
brojnih nesretnih događaja, prevare koje je doživio od krijumčara ljudi,
ponovno se našao u Sjevernoj Koreji i to u vojnom zatvoru – u maloj prostoriji
gdje je bilo 50 ljudi. Tamošnji policajci su znali razlikovati vjernike od
ateista samo gledanjem u položaj sklopljenih ruku. Onaj tko se često moli ima
drugačije ruke.
„Stavili
su nas u zatvor 4x4 metra gdje je bilo više od 50 ljudi prilijepljenih jedni uz
druge. Dvojica su te noći umrla. Onda je uslijedilo dugo mučenje. Ne želim
opisivati što su mi sve radili. Imam tragove mučenja na svojem tijelu. Vama
sada trenutno ne želim upropastiti tek pojedenu večeru... Nakon nekog vremena pronašli
su moju baku s mamine strane i poslali me k njoj i stavili me pod nadzor“,
rekao je i ponovno opisao drugi bijeg za vrijeme kojega je njegov otac mislio
da je već u Mongoliji, pa ga je tamo tražio preko određenih ljudi.
Obraćenje i konačni
bijeg
Bježeći
po Kini, čuo je za jednu američku školu gdje se može zatražiti pomoć. „Mi smo
čuli da možemo u tu školu pobjeći i tražiti azil i da će nam oni pomoći. Znate,
nama u Koreji su uvijek govorili da je Amerika najgora zemlja za život na
svijetu, ali mi smo sada čuli drukčije. Tražili smo da nam netko napiše na
engleskom: 'Ja sam iz Sjeverne Koreje i tražim azil.' Dva dana smo pomno
gledali gdje bismo mogli preskočiti ogradu. Uspjeli smo, ali policajac nas je
vidio te su opkolili školu. Tražili su od ravnatelja da nas preda. Prišao nam
je ravnatelj zajedno s jednim Japancem koji nam je preveo da ne možemo ostati u
školi i da je moramo napustiti. Možete misliti kakvo je to razočarenje bilo.
Očekivali smo pomoć, a nismo je dobili. Mi smo rekli da nećemo jer to znači
smrt. On je onda izašao i pozvao policiju unutra, pa su nas oni izvukli na silu.
Kad su nas iznosili, Japanac nam je doviknuo da je on novinar i da ne brinemo
ništa jer će on napisati vijest i to će nam pomoći. Pojma nisam imao što je
novinar i što je vijest. Odveli su nas u zatvor. To je značilo smrt, pokušao
sam i samoubojstvo“, pojasnio je T. svoj život u zatvoru s kriminalcima i
početak obraćenja s prvim molitvama.
„Nakon
nekog vremena u zatvoru prvi puta sam rekao: 'Ne želim umrijeti. Amen. Bože,
ako si tamo i ako postojiš, spasi me i vjerovat ću u tebe do kraja života.'
Onda sam pao na koljena. Imao sam osjećaj da je sve crno oko mene. U jednom
trenutku počeo sam se osjećati kao da lebdim. Glava se kao okrenula prema
jednom mjestu odakle je dolazila svjetlost. Osjećao sam se sretnim. Ne znam
zašto. Bio sam u zatvoru, ali mi je bilo jako lijepo“, rekao je T. i objasnio
kako se Japanac vratio nekoliko dana kasnije i doveo nekog čovjeka iz Međunarodne
zajednice, za koju T. nije znao ni što ona znači. Nakon što je sređena
papirologija, T. je mogao birati u kojoj će zemlji tražiti azil. Iako je mrzio
oca što ga je ostavio, ipak je izabrao Južnu Koreju želeći otići k njemu.
Upisao je fakultet u jednom gradu te završio međunarodno pravo želeći pomoći
ujedinjenje Koreja te pad komunizma.
„Vidite,
sve ovo što sam vam rekao nije samo moja priča. Ovo je priča 29 000 ljudi koji
su, prema nekim statistikama, uspjeli pobjeći. Ovo je priča o njihovu putu.
Koliko njih nije uspjelo? Ne znam zašto sam uspio pobjeći, ali znam koja je
moja misija kad se jednog dana vratim u Pyongyang. U slobodan Pyongyang. Oni
razvijaju nuklearno oružje i UN im je uveo najstrože sankcije koje su ikad
uvedene jednoj zemlji. Čestitam im na tome i podržavam to, ali mene svaki dan
muči pitanje: 'Kako je sada onim ljudima koje će to pogoditi?' Vjerujte mi i
bez sankcija su bili dovoljno siromašni“, rekao je na kraju svojega obraćanja
T. naglašavajući kako je pročitao Bibliju i s vremenom počeo u njoj pronalaziti
utjehu. Vjeruje da će se Koreje ujediniti i moli na tu nakanu.
Nema komentara:
Objavi komentar