Novi zakon se, između ostaloga, tiče izgradnje vjerskih objekata, slobode
na internetu, rješavanje nedoumica u svezi s budističkim i katoličkim vjerskim
osobljem, reguliranje drakonskih kazni za „ilegalne“ religijske aktivnosti te
hodočašća i vjerskih putovanja bez dopuštenja države....
Čvrsta ruka Partije
Samim uvidom u predloženi tekst koji bi trebao donijeti mnoga poboljšanja
jasno je kako i dalje cjelokupnim životom, pa tako i religijom, rukovodi Komunistička
partija Kine. Čitava religijska domena prema novom zakonu i dalje ostaje pod
lupom i mora se kontrolirati na svim razinama, od najmanjeg sela, preko grada i
okruga pa do čitave države.
Unatoč tomu, na početku nacrta zakona napominje se kako je Kina zemlja u
kojoj njezini građani uživaju sve religijske slobode te da nitko: ni pojedinac ni
organizacija ne može biti diskriminiran zbog religije.
Ovo je u kontradiktornosti u vezi sa samom jezgrom toga društva,
Komunističkom partijom, čiji članovi ne smiju biti pripadnici nijedne religije,
čak ni nakon umirovljenja.
Još jedan problem s novim zakonom leži u činjenici da nigdje nije napisana
definicija religije, dok je naglašeno što sve pripadnici jedne religije „ne
smiju raditi“, a, između ostalog, istaknuti su uglavnom negativni aspekti:
dijeliti naciju, prakticirati terorizam, izazivati konflikte s drugim
vjernicima ili nevjernicima...
Članak 6 novog zakona kaže kako religija mora biti „vođena“ radi dobrobiti
države i da „potpada pod zakon“ te tako sve razine vlasti, pozivajući se na taj
članak, mogu intervenirati u većini religijskih aktivnosti (npr. sprječavati
procesije, posjećivanje sprovoda, imenovanja biskupa i ostalih religijskih
vođa...).
Opet problem Vatikan
U daljnjem tekstu navodi se kako svaka religijska skupina mora biti
autokefalna, to jest mora biti neovisna o „stranim centrima moći“. Nažalost,
ovo je tradicija naslijeđena iz vremena Mao
Ce Tunga koji je želio iskorijeniti religiju, a kada je uvidio da je to
nemoguće, pokušao je kontrolirati željeznom rukom pokušavajući uzdignuti „poslušne“
i „nezavisne“ religije.
Najviše su na udaru zbog nove-stare odredbe muslimani, tibetanski budisti i,
naravno, katolici s Vatikanom na čelu koji, pri imenovanju novih biskupa, odmah
postaju osumnjičeni za urotu i „miješanje u kineske unutarnje poslove“.
Također, Članak 17 kaže kako nijedna religijska institucija ne može nikoga
pozvati izvana ako to ne dopusti Državno vijeće za religijska pitanja. Kao
rezultat toga npr. teološki seminari u Pekingu, koji su znali ugostiti nekoliko
desetaka stranih profesora, sada mogu dobiti dozvole za maksimum dvoje ili
troje predavača čime se gubi smisao seminara i okupljanja uopće.
Mjesta bogoštovlja i podzemna Crkva
Što se tiče mjesta bogoštovlja, situacija je još kompliciranija. Aplikacije
za izgradnju moraju proći kroz sve razine vlasti, što može trajati mjesecima i
godinama. Tek nakon tog razdoblja gradnja može započeti. Tako završeno zdanje
može stajati prazno također mjesecima dok se ne dobije uporabna dozvola (članci
19 – 27). Također, specijalne dozvole su potrebite za sve vidove religioznog
znakovlja izvan bogoštovnog prostora (članci 29 – 30). I kao stavka na kraju
navodi se da izgradnja velikih religioznih statua izvan hramova nije dopuštena.
Opet nije definirano što znači relativni pojam „veliko“.
Ovaj zakon se posebno odnosi i na retroaktivno reguliranje kampanje rušenja
„prevelikih“ križeva i crkava u Zhejiangu što se odvijalo prije dvije godine. One
srušene religijske građevine koje imaju dozvolu morat će ponovno proći proces
dobivanja dozvole, ne za izgradnju, nego određivanje normativa koji diktiraju:
visinu, duljinu, širinu pa čak i boju i poziciju primjerice križeva, tornjeva, kipova
i svega onoga što predstavlja neku religiju
Posebna stavka je navedena u sedmom poglavlju koja se tiče „ilegalnih“
religioznih aktivnosti koje se kažnjavaju „po zakonu“. Nažalost, i dalje je
težnja svih zakonskih akata stvoriti „nezavisnu“ Crkvu koja je apsolutno nekompatibilna
s Katoličkom Crkvom kao takvom.
Školstvo je i dalje sasvim ostalo u kandžama Komunističke partije,
vjeronauk u školi nije dopušten, dok se marksizam i sve ostale komunističke
ideologije slobodno predaju na nižim, srednjim i višim učilištima.
Na kraju se može zaključiti: na Istoku ništa novo. Iako novi zakon
proklamirano govori o religijskom slobodama, jasno je kako je dug put do toga.
Novi zakon zasigurno neće pomoći u tome!
Institucionalno „proganjanje“ kršćana
Kao čistu suprotnost religijske slobode, to jest slobode ugnjetavanja
većine koju čini radikalna manjina u slobodnim i demokratskim društvima Zapada
navest ćemo, blago rečeno, čudan slučaj iz jednog teksaškog školskog distrikta.
Ravnateljica mjesne škole dr. Cathy
Amonett 16. je rujna 2016. najavila kako će mural Deset zapovijedi u dvorištu
morati biti uklonjen, točnije obojen, i to sve zbog prijetnje tužbom
ateističkog udruženja Sloboda od
religijskih temelja.
Sve je krenulo od pisma spomenuta udruženja u kojem se tražilo da škola
ukloni umjetničko djelo-mural kao i natpise dijelova Svetoga pisma prijeteći
tužbom. Mural s Deset zapovijedi te citat iz Staroga zavjeta Iz 40,31
prekriveni su američkom zastavom. Kao odgovor na to studenti su u holu škole umjetničkim
slovima ispisali Deset zapovijedi.
Nema komentara:
Objavi komentar