Zastupnici Europskoga parlamenta,
predstavnici civilnog društva, radničkih sindikata, poslovnih organizacija, crkava
i drugih organizacija ovom se rezolucijom obvezuju da će podržati i pokrenuti
potrebne akcije na europskoj razini kako bi osigurali usvajanje, implementaciju
i pravilnu primjenu temeljnih socijalnih prava s ciljem promoviranja i
postizanja veće ravnoteže između obiteljskoga i poslovnog života, kroz
mogućnosti i okolnosti koje donosi digitalizacija.
Vjerske aktivnosti
Jasno je kako je digitalizacija
već promijenila društvo te i dalje utječe na sve vidike ljudskih života, a
posebno na radne navike. Ona stvara mobilne radnike i radnice, kućne urede,
fleksibilno radno vrijeme, slobodan izbor radnog mjesta te pristup
elektroničkoj pošti i podatcima s bilo kojeg mjesta u bilo koje doba. Povezano
s time, osiguranje dobre ravnoteže između posla i obiteljskoga života postaje
još važnije, kako za radnike, tako i za one samozaposlene. Jasno je kako su
time pogođeni svi, a posebno kršćani kojima je nedjelja ne samo dan za odmor.
Potpisnici rezolucije, među
kojima je i hrvatska zastupnica Petir, obvezuju se i na zaštitu zdravlja i
sigurnosti radnika poticanjem zakonodavstva koje će osigurati održivo i
dostojanstveno radno vrijeme, stvaranje prijeko potrebnoga razlikovanja između
radnog vremena i slobodnog vremena, pravo na život poslije posla te pravo biti
nedostupan.
U rezoluciji se ističe i
promocija zajedničkog slobodnog vremena i zajedničkog dana odmora za sve
europske građane koji bi, prema tradiciji, trebao biti nedjelja, kako bi
građani mogli nesmetano sudjelovati u obiteljskim, kulturnim, sportskim,
društvenim i vjerskim aktivnostima.
Dostojanstveno radno vrijeme
Mogućnosti koje donosi digitalizacija u smislu reorganizacije i olakšavanja radnih zadataka pomažu da radnik bolje organizira vrijeme koje će provesti s obitelji i prijateljima. S druge strane, digitalizacija uz prilike donosi i brojne rizike za europske građane: pojačani pritisak na učinkovitost posla i stalnu dostupnost radnika te rad izvan radnog vremena, čak i noću pa i vikendima. Također, daljnja individualizacija radnog vremena dovodi do smanjivanja zajedničkog slobodnog vremena, to jest slobodnih vikenda te posebno nedjelje, a što je od najveće važnosti za građane, njihove obitelji, vjeru kao i njihov angažman u društvu.
Sud u Španjolskoj odbacio je
optužbe protiv umjetnika koji je u studenom 2015. organizirao skandaloznu
izložbu nastalu krađom 248 posvećenih hostija. Time je još jednom potvrđeno
kako je u Europi na snazi klasični teror manjine nad kršćanskom većinom.
Podsjetimo, španjolski „umjetnik”
Abel Azcona od ukradenih je hostija
na podu napisao riječ „pederastija” te svoje „umjetničko djelo” fotografirao, a
potom fotografije zajedno s ukradenim hostijama izložio u prostoru galerije
grada Pamplone. Hostije su nakon izložbe navodno prodane za gotovo 268 000
američkih dolara.
Svetogrdnu izložbu oštro je
kritiziralo Udruženje katoličkih pravnika koje je, u skladu sa španjolskim
kaznenim zakonom, zbog „vrijeđanja vjerskih osjećaja i obeščašćivanja” podiglo
tužbu protiv autora izložbe, no španjolski sudac Fermin Otamendi u svojoj je presudi odbacio optužbe protiv Azcone.
U obrazloženju odluke sudac je
hostije nazvao „malenim bijelim okruglim predmetima” te ustvrdio kako u slučaju
Azcona nije riječ o obeščašćenju, budući da je prema Rječniku Španjolske
kraljevske akademije obeščašćenje definirano kao „postupanje s nečim svetim bez
poštovanja ili uporaba u profane svrhe”. Za suca Otamendija ne radi se o
obeščašćenju s obzirom da se „nedostatak poštovanja ne smije povezivati s onim
što Katolička Crkva traži od svojih vjernika kada je riječ o postupanju s
posvećenim hostijama u činu pričešćivanja”.
Španjolski je sudac napisao kako
se Azcona diskretno poslužio hostijama te kako se „njegov čin ne može
okarakterizirati kao nepoštovanje, uvreda ili obeščašćenje”.
Ovu, blago rečeno, zbunjujuću
presudu sa zaprepaštenjem je dočekala Španjolska udruga kršćanskih odvjetnika
te najavila žalbu i spremnost da pred najvišom sudskom instancom zatraži „zaštitu
pred valom uvreda usmjerenih protiv kršćanske vjere i vjerske slobode”.
Oslobođen oteti meksički svećenik
„Svećenik otet 11. studenoga
oslobođen je dva dana kasnije. Nažalost, na njegovu tijelu su vidljivi znakovi
mučenja”, stoji u priopćenju meksičke biskupije San Andres Tuxtla u Veracruzu,
koje je potpisao biskup Fidencio Lopez
Plaza.
Kako je izvijestila agencija Fides, biskup zahvaljuje vlastima te
obavještava kako zajednica očekuje zaključke državnoga odvjetnika da pojasne
činjenice.
Prema pisanju lokalnih tiskovina,
vlč. Sánchez Ruiz, župnik u gradu
Catemaco, prije otmice primio je prijetnje, vjerojatno zbog svojih kritika
protiv korupcije i zločinâ u gradu. Inače, za svećenike najopasnije su meksičke
države: Veracruz, Guerrero i Michiacán.
Katolički biskupi Sjedinjenih
Američkih Država, 14. studenoga, obratili su se novoizabranom predsjedniku Donaldu Trumpu tražeći da u odnosu
prema useljenicima i izbjeglicama primijeni humane politike. Zahtjev je upućen
na otvaranju jesenjega zasjedanja Konferencije katoličkih biskupa SAD-a u
Baltimoreu, država Maryland.
Predsjednik tamošnje BK nadbiskup
Joseph Kurtz, u pismu ističe želju
da se zajedno zauzimaju za zaštitu života i promicanje ljudskoga dostojanstva. Kao
što je poznato, većina ilegalnih imigranata u SAD-u su meksički i općenito
južnoamerički useljenici.
Nema komentara:
Objavi komentar