U današnjem vremenu rijetki i dalje šalju
prava pisma. Poštar nam obično donosi račune, opomene, narudžbe i obilje reklamnoga
materijala. Vjerojatno se nekada dogodilo da ne stigne ono što ste nekomu
poslali, ili očekivali za sebe. Tako se u redakciju sredinom listopada 2016., vratila pošiljka za našeg pretplatnika Iliju Stojčića iz Kraljeve
Sutjeske, s opaskom kako je „umro“. Znajući da je čovjek živ, usudili smo se
upitati gdje je nastao problem i je li riječ o provokaciji budući da se uz
obitelj Stojčić, pored doživljene tragedije, veže i jedna od rijetkih
povratničkih priča toga kraja.
Potaknuti takvim iskustvom s velikim
javnim poduzećima, koja su postala sama sebi svrha, s nedoumicom i skepsom
pristupili smo ispitivanju problema.
Uputiti pisani zahtjev
Najprije smo nazvali središnju
ispostavu JP BH Pošte u Sarajevu, i
na veliko iznenađenje u ugodnom razgovoru s uposlenikom, dobili smo natuknicu kako
u takvim slučajevima nije dobro probleme rješavati razgovorom na šalteru ili preko
telefona, jer ne ostaje trag. Instrukcije su bile jasne: odmah uputiti službeni
zahtjev, preporučenim pismom, faxom ili pak e-mailom...
S obzirom da nam se najisplativijom i
najbržom činila e-mail opcija, odlučili smo se za taj korak. Tako smo 2.
studenoga, ne znajući tko je točno zadužen za naš problem, poslali upit na tri
e-mail adrese koje smo pronašli na elektronskoj stranici ovoga poduzeća (kontrola@posta.ba,
info@posta.ba i revizija@posta.ba) te
odlučili čekati...
Brzo riješen problem
Začudo, u roku od sat vremena prva se
javila mr. A. A., šef
Odjela interne revizije te odmah rekla kako će ispitati navode prosljeđujući
naš upit Službi poštanskog prometa. Objasnili smo joj kako nam se različita
pošta redovito vraća, zbog čega ne „dižemo frku“ da nije riječ o specifičnom
problemu...
Sutradan, rano ujutro, odgovorio je E.T. iz Službe unutrašnje
kontrole ponavljajući kako će se stvar ispitati. I njemu smo ponovili isto,
kako nemamo običaj reagirati jer se greške događaju, ali u ovom slučaju
jednostavno smo morali.
Nekoliko sati kasnije odgovorila je
izvjesna S.B. koja nam je
poslala e-mail sljedećeg sadržaja: „Povodom Vaših navoda o problemima s poštom
koja se otprema u Kraljevu Sutjesku, možemo Vas informirati da smo provjerili
predmetne navode, te u tom smislu, niti jedna pošiljka koja se redovno uručuje
putem JP BH Pošta d.o.o. Sarajevo,
nije vraćena s naznakom da je imenovani umro, jer poštonoša imenovanog osobno i
poznaje. U vezi s naprijed navedenim, potrebno je provjeriti kojim putem su
pristigle predmetne pošiljke, pa Vas molimo da nam skenirate adresnu/naslovnu
stranu pošiljke i pošaljete, kako bismo utvrdili o čemu se radi.“
I njoj smo odgovorili pokušavajući
objasniti zašto reagiramo samo u ovom slučaju vraćanja pošiljke, a ne u drugima.
Događa se da pretplatnici umru, promijene adresu, pa se pošta vrati, međutim,
ovdje je riječ o obitelji koju redakcija Tjednika
poznaje.
Nekoliko sati poslije, dakle ni 24
sata nakon slanja prvog e-maila, problem je bio riješen. Naime, ponovno smo
dobili detaljan e-mail od Emira Tihića u kojemu je sve objašnjeno: „Poštovani,
telefonskim putem sam, posredstvom poštonoše pošte Kraljeva Sutjeska, obavio
razgovor sa suprugom primaoca Katoličkog
tjednika (suprug Ilija je izašao van) baš u trenutku isporuke posljednjeg
broja Vašeg Tjednika, istoj. Ova
gospođa mi je potvrdila da redovno prima Katolički
tjednik, kakav je uostalom slučaj i sa spomenutim, zadnjim brojem.
Istovremeno, navodi da joj je sin poginuo u rudarskoj nesreći te da je još netko
kontaktirao vezano za uručenje ovog Tjednika.
Kako se ovdje radi, očito, o nesporazumu, zamolio bih Vas da mi skenirate
adresnu stranu jednog od brojeva Katoličkog
tjednika koji je vraćen s konstatacijom 'umro', radi naše daljnje provjere,
a sve u cilju konačnog razjašnjenja. Inače, ukoliko pošiljka: pismo, novine i
slično, glase na umrlog primaoca, pošta, tek tada ima pravo i obvezu pošiljku
vratiti pošiljaocu s naznakom 'umro'. U ovakvim slučajevima pošiljalac može i
dalje pošiljke slati na istu adresu, s tim što mora promijeniti ime i prezime
primaoca (to može biti bilo koji član domaćinstva, npr.). Očekujući skenirani
dokument, primite naše iskrene pozdrave. Stojimo Vam u svako doba na
raspolaganju.“
MN/Problem se ne bi trebao ponoviti
Kao što se moglo vidjeti iz prepiske,
poštanski uposlenici nisu bili lijeni te su istog trenutka stupili u kontakt s
našim pretplatnikom (više puta) te nastojali riješiti problem što prije.
Pojedine službe unutar pošte zaprimile su naše upite te ih proslijedile
službama zaduženim za to. Očito je kako je stupljeno u kontakt i s uposlenicima
pošte u Kraljevoj Sutjesci, kao i s poštarom koji osobno nosi pošiljku obitelji
Stojčić.
Nažalost, vraćeni primjerak Katoličkog tjednika s opaskom „pretplatnik
umro“, naša Uprava ponovno je odaslala i to prije reklamacije koju je napravila
redakcija, tako da se nije moglo dalje ispitivati što je točni razlog nastanka
ovoga problema za koji, u pošti tvrde da se ne bi smio ponoviti.
Nema komentara:
Objavi komentar