U predgrađu grada Rouena u Francuskoj, zemlji tisuće
crkava koja je katoličanstvu dala veličanstvene katedrale, brojne svetce i
redovničke pokrete, za vrijeme mise radnoga dana, 26. Srpnja, u nazočnosti nekoliko
župljana i časnih sestara, 86-godišnji svećenik Jacques Hamel barbarski je zaklan pored oltara na kojem je upravo
slavio živo sjećanje Kristove žrtve.
„Ta scena koja razdire srce baca jasno svjetlo na
stanje kršćanstva u Europi. Katolička Crkva živi od vjere i žara nekolicine.
Predmet je mržnje s dvama licima: hladna i šištajuća mržnja, prijezir klase
koja priča i piše; i ubojita mržnja muslimanskih fanatika. Francuzi kao cjelina
ne znaju što bi s Crkvom, što da misle ili kažu o njoj. Predsjednik se požurio
izraziti simpatiju prema 'katolicima', da bi odmah promijenio temu razgovora
jer ne zna što reći o katolicima ili Katoličkoj Crkvi“, kazao je u intervjuu za
novinu Il Foglio akademik Pierr Manent koji je naglasio kako su Francuzi
iscrpljeni, ali, prije svega, zbunjeni i izgubljeni jer se prema njihovim
razmišljanjima, stvari nisu trebale odvijati na ovakav način.
Natrula demokracija
Francuska je, prema razmišljanjima njezinih građana,
dosegla najviši stupanj demokracije u kojoj vladaju ljudska prava. Vrijeme
nacija i religijskih ratova koji su razarali tlo Europe stoljećima je
ostavljeno prošlosti, a sada se pojavljuju teroristički napadi i barbarski
koljači koji ih podsjećaju kako je nešto trulo u njihovoj demokraciji.
Akademik Manent je u intervjuu naglasio kako su
Francuzi postali izvanredno nesposobni raspoznati što im se nalazi ispred očiju
dok političke elite, bolje rečeno ideološke, ne govore što treba činiti, nego u
nedogled raspredaju o vrjednotama republike i demokracije kao i europskim
vrjednotama.
Iako su iole inteligentnu i kritički raspoloženu čovjeku
političke elite davno diskreditirane, jasno je kako one drže važne pozicije u
društvu, a prije svega imaju medije u svojim rukama koji otupljuju svaku
pozitivnu misao. Prof. Manent je posebno istaknuo na kraju jednog od odgovora
kako je pogreška Francuza istodobno pogreška svih Europljana.
Podsjetimo, uloga medija došla je do izražaja odmah
poslije ubojstva svećenika kada je o. Jacques „uboden u vrat“, a ne ritualno
zaklan; kada su naslovi brujali o tome kako je svećenik natjeran da kleči, a iz
udarnih naslova je uklonjeno ritualno ubojstvo. Izostavljene su krucijalne
informacije kako je riječ o ubojstvu iz mržnje prema „nevjernicima“. Posebno se
zanemarivala činjenica kako su ubojstvo počinili punoljetni tinejdžeri, Francuzi
koji to ideološki i duhovno nisu, kao i tisuće i desetci tisuća njima sličnih
koji žive svoje živote u paralelnim zajednicama koje egzistiraju diljem Europe.
Malo stado
Intervju je završen gotovo priznanjem kako Francuzi
i ostali Europljani prizivaju katastrofu kada vjeruju da religija nema nikakvu
političku težinu ili posljedicu, te kada se pobrka dužnost spašavanja
utopljenika s pravom da ta osoba postane građaninom Francuske.
„Kršćanska nada temelji se na vjeri. Vjerujem kako
će, unatoč urušavanju zapadne civilizacije koje je započelo, nadnaravni
karakter Crkve postati, paradoksalno, sve vidljiviji. Mržnja će svijeta prema
njoj postati sve jasnija. Vjera svih ovisit će tada o 'malom stadu' kršćana“,
rekao je na kraju intervjua, gotovo proročki, akademik Pierr Manent.
Kao dodatak vijestima iz Francuske možemo napomenuti
kako je sramežljivo objavljena informacija da je Vlada zatvorila 20 džamija i
molitvenih prostora u kojima se propovijedao radikalni islam. Ministar
unutarnjih poslova Bernard Cazeneuve
najavio je kako u Francuskoj nema mjesta za one koji šire mržnju u džamijama te
ne poštuju osnovna načela republike kao što su prvenstveno jednakost žena i
muškaraca. Prema dostupnim informacijama, još uvijek postoji 120 mjesta molitve
na kojima se propagira selefizam, to jest striktna sunitska interpretacija
islama.
Komunisti ubili protestantskog pastora u Indiji
Skupina maoističkih pobunjenika 29. je srpnja
divljački pretukla, mučila i ubila pastora
Yohana Maraiaha u distriktu Istočni Godavari, u indijskoj državi Andhra
Pradesh. Pastor je izvučen iz svoje kuće u selu Lachigudem u obližnju šumu, dok
je crkva u kojoj je pastoralno djelovao zapaljena. U šumi je nakon prebijanja i
mučenja ubijen, a njegovo je tijelo bačeno na raskrižju koje vodi prema selu.
U razgovoru za AsiaNews Sajan K. George, predsjednik Globalnog
vijeća kršćana u Indiji (GVKI), osudio je brutalno ubojstvo i događaje iz
izvješća, koji pokazuju kako su kršćani u Indiji sve više žrtve besmislenih
napada i nasilja bez ikakva motiva. Istraga je pokazala kako je 55-godišnji
pastor ubijen u napadu 100 naoružanih maoista. Tučen je motkama i štapovima,
ubadan noževima i upucan puškom. Nađen je tri sata nakon otmice s rukama
svezanim iza leđa.
„Ispred crkve koja je gorjela pastor Maraiah je
ostao vjeran Kristu. Nije činio nikakve ilegalne aktivnosti u Indiji koja Ustavom
jamči slobodu vjere. Pored tijela je nađena poruka kako je ubijen jer je tobože
bio policijski doušnik te kako je akumulirao novac. Kaznio ga je 'narodni sud'
jer je 'iskorišćivao siromašne i one u potrebi'“, rekao je predsjednik GVKI-ja
koji je naglasio kako je pastor rođen u Indiji i da je već 15 godina živio u
selu u kojemu je ubijen. Nema nikakvih dokaza da je bio uključen u ilegalne
radnje, a bio je poznat po tome što je u crkvi primao sve ljude na marginama.
Svjedočanstvo nepokolebljive
vjere
Među
brojnim mladim hodočasnicima koji su pohrlili u Poljsku kako bi obnovili i
posvjedočili svoju vjeru, našla se i jedna zaista posebna skupina mladih. Riječ
je o petero Sirijaca koji su na Svjetski susret mladih došli iz ratnog Aleppa. Na
njih je, intervjuirajući hodočasnike okupljene na krakovskom trgu, naišao i
poljski novinar. Mladi su u Poljsku doputovali zajedno s hodočasnicima iz
Libanona i Egipta u organizaciji Don
Boscovih salezijanaca.
Misleći
kako je riječ o izbjeglicama, novinar je upitao kada su napustili Siriju, no
ubrzo je shvatio kako ovih petero mladih i dalje živi u Siriji kamo se nakon susreta
namjeravaju vratiti.
"Trebamo
biti sretni", kratko je kazala nasmijana djevojka odgovarajući na pitanje
kakav je život u Aleppu te objasnila kako nakon susreta namjeravaju nekoliko
dana provesti u Italiji, a potom se vratiti u svoju zemlju i grad. Na pitanje
je li život u Aleppu siguran, odgovorila je kako ondje nije sigurno za život,
no kako nemaju drugog izbora. "Samo molite za nas!", bila je jedina
želja mlade Sirijke.
Ova
djevojka kao ostali mladi iz Sirije još su jedan primjer snažne vjere
bliskoistočnih kršćana koji unatoč svim strahotama ostaju nepokolebljivi, čija
nam vjera predstavlja izvanredan uzor.
Nema komentara:
Objavi komentar