U navedenom poglavlju autor potvrđuje kako su u sveopćem
ratu muslimana na Bliskom istoku žrtve i kršćani, ali i pripadnici drugih,
relativno nepoznatih, religijskih zajednica. Napominjući kako ta negativna
pojava nema nikakvo utemeljenje u islamu, dr. Duraković naglašava kako je
Bliski istok kolijevka kršćanstva te da su kršćani na Bliskom istoku živjeli s
muslimanima 1 500 godina.
Najteže je
nasilje u vjeri
Uspoređujući današnji „kalifat“ s nekadašnjim kalifatima
koji su sačuvali kršćanske zajednice na svome teritoriju, autor navodi kako je
"Islamska država" falsifikat i islama i povijesti islama.
"Prije svega, 'kreatori' ovog kalifata vode totalni
rat protiv svih 'drukčijih' muslimana, a istovremeno vode bespoštedan rat
protiv drugih vjerskih zajednica, uz naglašene, proklamirane namjere da prošire
kalifat čak na druge kontinente. Pri tome pokazuju neviđenu surovost:
pojedinačnim ili masovnim javnim smaknućima i muslimana i nemuslimana", piše
autor koji ističe ono što smo više puta ponavljali u Katoličkom tjedniku, a to je da su kršćani u Iraku danas gotovo
istrijebljeni te da se sistematično progone i u drugim dijelovima Bliskog
istoka, iako su u tom dijelu svijeta nazočni 2 000 godina.
Napominjući kako je nasilje uvijek, iako to ne izgleda
tako onomu tko ga čini, pomračenje uma i vjere, prepuštanje „emocionalnom
paganstvu“, autor podcrtava kako je najteža vrsta nasilja, zapravo nasilje u
vjeri.
Kršćani na
Bliskom istoku su nevini
Razmišljajući o motivima današnjih progona kršćana, a ne
opravdavajući ih, autor prije svega navodi vojne intervencije zapadnih zemalja u
pretežno muslimanskim podnebljima (razaranje Iraka, Libije, i Afganistana) i
rastuću islamofobiju na Zapadu koja je proistekla iz pada komunizma kada je trebalo
naći novog ideološkog "neprijatelja". Prof. Duraković napominje kako
je revanšizam muslimana prema kršćanima na Bliskom istoku pogrešno motiviran i
usmjeren.
"Kršćani u muslimanskom svijetu zaista ne snose
odgovornost za to barbarsko razaranje muslimanskih zemalja koje čine kršćanske vojne
koalicije. Stoga oni ne bi smjeli biti žrtvama muslimanske odmazde, utoliko
prije što su u manjini. Takvim odnosom prema kršćanima pruža se 'argumentacija'
za jačanje islamofobije na Zapadu upravo onim krugovima koji su u potrazi za
takvom argumentacijom, a i sami je proizvode, ili na nju podstiču u velikoj
mjeri, a onda na Istoku uzvratno jača reakcija prema kršćanima. Kao da tome
nema kraja", stoji, između ostaloga, u navedenom poglavlju knjige koja se
bavi unutarmuslimanskim sukobima, ali se jednim svojim poglavljem dotiče i
stradanja nemuslimana.
Maleni križ visine 30-ak
centimetara koji se nalazio u bolnici Presvetog
Sakramenta u Quebecu bio je prevelik za pripadnike "religije
sekularizma". Nakon pritužbe jednog pacijenta uprava bolnice sredinom
veljače odlučila je ukloniti križ, a svoju odluku opravdala je smjernicama
Povjerenstva za ljudska prava, prema kojima izlaganje vjerskih simbola u
određenim institucijama može predstavljati kršenje ljudskih prava.
Pacijentu je očito smetao križ,
ali ne i liječenje u bolnici koja nosi ime Presvetog Sakramenta i koju su 1927.
osnovale kvebečke Sestre Milosrđa.
Ipak, nije sve tako crno. Nakon
što se proširila vijest o uklanjanju križa 12 000 građana je potpisalo peticiju
za njegovo vraćanje dok je čak 600 ljudi svoje negodovanje izrazilo telefonskim
putem.
Reagirala je i Kvebečka
nadbiskupija izrazivši razočaranje odlukom bolnice. Kard. Lacroix uklanjanje križa nazvao je pravim primjerom „doktrinarnog
sekularizma“, te upitao što će biti sljedeći korak.
Nakon brojnih pritužbi i oštrih
reakcija, reagiralo je i Ministarstvo zdravstva čiji je glasnogovornik kazao
kako ministar nije zahtijevao vraćanje križa, već je upravu bolnice obavijestio
kako ne postoji zakonsko utemeljenje za njegovo uklanjanje.
Na kraju, bolnica je vratila križ
zbog „poštovanja prema povijesti bolnice, njezinoj vjerskoj baštini te iznad
svega poštovanju i zahvalnosti prema redovnicama“.
Kvebečki kardinal je postavio
dobro pitanje na koje nitko u ovom trenutku nema odgovor: "Pitamo se što
je sljedeće?"
„Došlo je do oživljavanja straha, ljutnje i nesigurnosti“, potvrdio je u
svojoj poruci agenciji Fides kard.
Laurent Monsengwo Pasinya, nadbiskup Kinshase, glavnoga grada Demokratske
Republike Kongo.
„S ogorčenjem
smo saznali za požar, 18. veljače 2017, koji je zahvatio dio bogoslovije u Maloleu,
a podmetnuli su ga necivilizirani ljudi“, rekao je kardinal u izjavi za medije
te napomenuo kako je ista skupina kasnije širila strah kod obližnjih sestara
karmelićanki u Kanangi. Prisjetio se i nedavnih prosvjeda početkom veljače pred
nadbiskupskih dvorom u Kinshasi kada su skupine mladih ljudi „stvorile
atmosferu panike“.
Nakon tih incidenata 20-ak
pakosnih mladića oskvrnulo je župu San Domenico Limete: srušili su
svetohranište, opljačkali oltar, polomili klupe te su pokušali zapaliti crkvu. Ni
zajednica otaca oblata nije bila pošteđena.
Kard. Monsengwo sve to povezuje s
pokušajem Kongoanske biskupske konferencije da posreduje u provođenju dogovora
koji su vladajući i oporba postigli 31. prosinca prošle godine te da pronađe
premijera koji će u skladu s dogovorom voditi vladu nacionalnog jedinstva.
„Kongoanska biskupska
konferencija ima samo posredničku ulogu“, podsjetio je kardinal. „Političari
moraju ponizno priznati da njihove političke ambicije i neslaganja vode u
zastoj i institucionalnu blokadu. Zbog toga će odgovarati pred poviješću“,
kazao je nadbiskup Kinshase.
Nema komentara:
Objavi komentar